Դիպլոմային Հմայիլների առօրյա և ծիսական կիրառությունը Հայոց մեջ
Բովանդակություն
Գլուխ 1. Ոչ իրեղեն հմայական պահպանակներ
1․1 Անեծք և օրհնանք․ ավանդական ըմբռնումները և կիրառությունները
1․2 Անեծք-օրհնանքների կապը հմայություններին
1․3 Խոսքի հմայություններն ու ծեսը ախտարքում
Գլուխ 1. Իրեղեն հմայական պահպանակներ
2․1 Փայտե չարխափան պահպանակներ
2․2 Կրակի պաշտամունքի հետ կապված հայկական հմայիլները
2․3 Քարերը՝ թալիսմաններ
Գրականություն
Հատված
Հմայության ծագման ու բնույթի մասին գիտության մեջ արտահայտվել են տարբեր կարծիքներ։ Մի խումբ հետազոտողների համոզմամբ՝ հմայությունը կրոնի ձև չէ, այլ նախորդել Է կրոնին և բնույթով հակադիր Է նրան (Մ. Կւսստրեն, Ռ. Սմիթ, Տևոնս, Ջ. Ֆրեյզեր, Վ. Շմիդտ, Կ. Բեթ, Է. Դյուրկհայմ, Պ. Սենտիվ, Ա. Հյուբեր և ուրիշներ), մի այլ խումբ, ընդհակառակը, գտել ու գտնում Է, որ հմայությունն ու կրոնը միևնույն բանն են (Ս. Ռեյնաք, Լ. Շտերնբերգ) կամ հմայությունը կրոնի արտահայտության նախնական ձևերից մեկն Է (Մ. Կոսվեն, Յու. Ֆրանցև, Ս. Տոկարև և ուրիշներ)։ Ս. Տոկարևը, սակայն, գտնում Է, որ «հմայություն» և «անիմիզմ» հասկացությունները իրենց ընդգրկման ծավալով լայն են ու միմյանց համազոր։
Գրականության ցանկ
1. Ա. Շահբազյան. Նշխարներ Բուրվարի գավառի պատմության և ազգագրության, Թեհրան, 2003
2. Ա. Օդաբաշյան, խոսքի հմայությունն ու ծեսը ախտարքում, Լրաբեր հասարակական գիտությունների, 2000
3. Հ. Անասյան, Հայկական մատենագրություն, հ. Ա, Ե., 1959
4. Ե. Լալայան. Վայոց Ձոր.–ԱՀ, գ. XIV, Թիֆլիս, 1906
5. ՏՈՐՔ ԴԱԼԱԼՅԱՆ, «Հայկազյան հայագիտական հանդես», Բեյրութ, 2009
6. Բանահավաք Գ. Թարվերդյան. տե՛ս Հայաստանի ազգային արխիվ, ֆ. 1336, ց. 7, գ. 1015,
7. Ժամանակակից հայոց լեզվի բացատրական բառարան, Հրաչյա Աճառյանի անվան լեզվի ինստիտուտ, 1969
8. Адонц Н.Г., Армения в эпоху Юстиниана, СПБ, 1908
9. В. В. Иванов. Культ огня у хеттов.– “Древний мир”, Сборник статей, М., 1962
10. Мелетинский Е. Возникновение и ранние формы словесного искусства, ИВЛ – История